Αποστολέας Θέμα: θάλασσα.  (Αναγνώστηκε 3018 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Doctortilac

  • Επισκέπτης
θάλασσα.
« στις: Μάιος 07, 2009, 09:30:21 πμ »
Απρίλιος 2009 > Athena




Ένα και μοναδικό

 

Φωτό: Hans Westerink, Franco Page, Roy Roberts

Υπάρχουν ορισμένες -σπάνιες- περιπτώσεις που ένα σκάφος ξεπερνάει την υλική του υπόσταση και μετουσιώνεται σε ένα όνειρο. Ίσως η προαναφερόμενη άποψη να ακούγεται υπερβολική, αλλά εκτιμούμε ότι θα δικαιολογηθεί απόλυτα διαμέσου της -ας μας επιτραπεί η έκφραση- αυτού μεγαλειοτάτης "Athena", ενός εκ των καλυτέρων σκαφών που έχουν κατασκευαστεί ποτέ. Μια ματιά αρκεί για να θαυμάσει κανείς ένα κλασσικό ιστιοφόρο που φέρνει στον νου κινηματογραφικές ταινίες, με τους ναβάτες να απολαμβάνουν την πλεύση διασχίζοντας τον θαλασσοδιάδρομο προς το ατέρμαντο πέλαγος.

Μεγαλοπρεπής και περήφανη, η "Athena" κατασκευάστηκε από το ολλανδικό ναυπηγείο Royal Huisman, το οποίο δραστηριοποιείται από το 1884 και πέρα από την παραγωγή νέων μοντέλων, έχει εξειδικευτεί και στην ανακατασκευή παλιών ιστιοφόρων με σύγχρονες μεθόδους και υλικά. Η κατασκευή της ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2001 και ολοκληρώθηκε τέσσερα χρόνια μετά.

Με μήκος 90 μέτρα και πλάτος 12,20 μέτρα αναπτύσσεται σε τρία καταστρώματα. Εξοπλισμένο με τρία κατάρτια, το ψηλότερο εξ αυτών φθάνει τα 62 μέτρα, ενώ η ιστιοφορία του φθάνει τα 2.474 τετραγωνικά μέτρα, διαχειριζόμενη από 50 συνολικά βιντζιρέλα. Το πάτημα ενός κουμπιού ωστόσο αρκεί για να μαζέψει τα ιστία σε σύντομο χρονικό διάστημα. Η γάστρα και η υπερκατασκευή είναι κατασκευασμένα εξολοκλήρου από ένα ειδικό κράμα αλουμινίου, που είναι κατά 25% ελαφρύτερο από το απλό αλουμίνιο ενώ για τα ξύλινα μέρη του έχει χρησιμοποιηθεί τικ και μαόνι. Εξοπλισμένο με πέντε πολυτελείς καμπίνες, είναι σε θέση να φιλοξενήσει 10 ναβάτες ενώ το πλήρωμα ανέρχεται στα 18 άτομα. Όσο για την ταχύτητά του, η μέγιστη φθάνει τους 19 κόμβους, με την υπηρεσιακή να κυμαίνεται στους 14,5 κόμβους.

Εξωτερικά χαρακτηρίζεται από κομψές και κλασσικές γραμμές, με την "κοφτή" πρύμνη να προσφέρει μια ιδιαίτερη αίσθηση. Η υπερκατασκευή καταλαμβάνει ένα μεγάλο μέρος του καταστρώματος ενώ είναι εξοπλισμένη με ένα πλήθος παραθύρων που προσφέρουν άπλετο φυσικό φως στο εσωτερικό. Τα ξύλινα πλαίσια των υπαίθριων καθιστικών δημιουργούν μια ωραία αντίθεση με τα μεταλλικά μέρη, ενώ οι καλογυαλισμένες ξύλινες κουπαστές , προσφέρουν μια πινελιά υψηλής αισθητικής και αίσθησης.

Επτά υπαίθρια καθιστικά και δύο υπαίθριες τραπεζαρίες εξασφαλίζουν απομόνωση και άνεση στους συμπλωτήρες ενώ η πολυτέλεια συνοδεύει κάθε εκατοστό του σκάφους.

Ιδιαίτερης μνείας χρήζουν οι ξύλινες επιφάνειες οι οποίες είναι επεξεργασμένες άριστα από εξειδικευμένους ολλανδούς τεχνίτες οι οποίοι διαθέτουν μεγάλη παράδοση στην τέχνη. Οι εξωτερικές επιφάνειες έχουν υποστεί αδιαβροχοποίηση ενώ προστατεύονται από την υγρασία, την ηλιακή ακτινοβολία, και την αλμύρα. Το άριστο φινίρισμα αντικατοπτρίζεται σε όλες τις επιφάνειες, προσφέροντας ένα λαμπερό και ζεστό σύνολο.

Ανάλογη είναι και η εικόνα στο εσωτερικό, η εικόνα του οποίου συμβαδίζει με το εκλεπτυσμένο προφίλ του σκάφους. Κλασσικά έπιπλα και πίνακες ζωγραφικής εξοπλίζουν τα καθιστικά ενώ για την μουσική, πέρα από τα σύγχρονα ηχοσυστήματα, προσφέρεται και ένα πιάνο.

Το πιλοτήριο του φαίνεται κλασσικό, ενώ εξοπλίζεται με σύγχρονα μέσα πλοήγησης. Όσο για το γραφείο χαρτογράφησης, αυτό περιλαμβάνει ένα σύστημα που αποτελείται από οθόνη αφής στην οποία απεικονίζονται 8500 αισθητήρες που είναι τοποθετημένοι σε λειτουργικά σημεία του σκάφους, εξασφαλίζοντας άμεση εποπτεία.

Ένα σύγχρονο μηχανοστάσιο φιλοξενεί δύο πετρελαιοκινητήρες της Caterpillar με ισχύ 2000 ίππους έκαστος που καταλήγουν σε δύο τετράφτερες προπέλες μεταβλητού βήματος και διαμέτρου 1,6 μέτρων. Στο κύτος επίσης έχουν τοποθετηθεί και δύο προπέλες ελιγμών ισχύος 275 ίππων έκαστη προσφέροντας ευέλικτους χειρισμούς στο λιμάνι.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ολικό μήκος: 90 μέτρα
Μέγιστο πλάτος:12,20 μέτρα
Αριθμός καμπίνων επιβατών: 5
Αριθμός πληρώματος: 18
Επιφάνεια ιστιοφορίας: 2474 τετ. μέτρα
Μέγιστη ταχύτητα 18,9 κόμβοι
Υπηρεσιακή ταχύτητα: 14,5 κόμβοι
Χωρητικότητα δεξ. καυσίμων: 105.648 λίτρα
Χωρητικότητα δεξ.νερού: 29.215 λίτρα
Κινητήρες: 2x2000 ίπποι
Προπέλες: Τετράφτερες ρυθμιζόμενου βήματος, διαμέτρου 1,6 μέτρων     
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 07, 2009, 09:32:06 πμ από Doctortilac »



Αποσυνδεδεμένος Oytopikos

  • ************
  • Γενικός συντονιστής
  • *****
  • Μηνύματα: 11003
  • Φύλο: Άντρας
  • สมน้ำหน้า
  • OS:
  • Windows Vista Windows Vista
  • Browser:
  • Firefox 3.6.3 Firefox 3.6.3
    • Thailand
Απ: θάλασσα.
« Απάντηση #1 στις: Απρίλιος 09, 2010, 18:04:34 μμ »
 Δύο ακόμη μεγάλες επιτυχίες πανηγύρισε η ελληνική ιστιοπλοΐα σε διεθνές επίπεδο, με τους Φακίδη και Φλωρεντίν να κατακτούν μετάλλια στο παγκόσμιο πρωτάθλημα νεότητας Laser 4,7, που διεξήχθη στην Ταϊλάνδη.

Συγκεκριμένα, στην κατηγορία κάτω των 16 ετών, η Αθανασία Φακίδη ανέβηκε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου, ενώ ακολούθησε ο Φίλιππος Φλωρεντίν με την κατάκτηση του χάλκινου μεταλλίου. Εξαιρετική παρουσία είχε και ο Παναγιώτης Στάθης, ο οποίος τερμάτισε στην 4η θέση της γενικής κατάταξης, σε σύνολο 30 σκαφών.

Στην κατηγορία κάτω των 18 ετών, δεν είχαμε διάκριση για τα ελληνικά χρώματα, οι εμφανίσεις των αθλητών μας, όμως, ήταν πολύ καλές. Ο Χ. Μαυρογιώργης τερμάτισε στην 6η θέση της γενικής κατάταξης, ο Γ. Γκαρής ήταν 16ος, ο Κ. Νικολάκης 23ος και ο Γ. Δημητρίου 29ος.

Στα κορίτσια την καλύτερη εμφάνιση πραγματοποίησε η Α. Λαλιώτη, η οποία κατετάγη 8η, ενώ στη συνέχεια ακολούθησαν η Β. Ζωγράφου που ήταν 21η και η Δ. Γιαννακούδη, που κατέλαβε την 24η θέση.

gazzeta