Καλώς ήρθες επισκέπτη , παρακαλώ συνδεθείτε ή εγγραφείτε
thai.gr
Δεκέμβριος 19, 2014, 09:53:50 πμ *
Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
 
  Αρχική   Φόρουμ   Βοήθεια Αναζήτηση Ημερολόγιο Χάρτης Μελών Σύνδεση Εγγραφή chat greeklish Radio  
Σελίδες: [1]   Κάτω
  Εκτύπωση  
Share this topic on FacebookShare this topic on Del.icio.usShare this topic on DiggShare this topic on Reddit Θέμα: Πολεις, χωρια, αξιοθεατα Βορειοανατολικης Ταιλανδης  (Αναγνώστηκε 1888 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Thailander
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 506



Activity
7.69%
"Ride slower than your guardian angel can fly"


« στις: Σεπτέμβριος 12, 2008, 01:19:23 πμ »
Πάνω « προηγούμενο επόμενο » Κάτω

Για τους περισσοτερους ξενους η Βορειοανατολικη Ταιλανδη παραμενει αλυτο μυστηριο. Μολις ομως το ξεδιαλυνει κανεις, θα ανακαλυψει ενα μερος  με αγροτικη ομορφια, αγρια ορεινα δαση, αρχαιους ναους κι εναν απο τους μεγαλυτερους ποταμους του κοσμου.
    Το βορειοανατολικο τμημα της χωρας, που οι Ταιλανδοι το ονομαζουν Ισαν, δεν ηταν ποτε μεταξυ των δημοφιλεστερων προορισμων των τουριστων. Απο σχεδον 10 εκατομμυρια τουριστες που συρρεουν στην Ταιλανδη καθε χρονο, λιγοτεροι απο το 4% θα περιπλανηθουν στην περιοχη. Αιτια ειναι η πληθωρα αξιοθεατων σε ολοκληρη την Ταιλανδη κι οχι η ελλειψη τους στο Ισαν. Γνωριζοντας αυτη την εκτεταμενη και αυθεντικη περιοχη, θ' ανακαλυψετε εναν ευγενικο και ανεξαρτητο λαο, πιστο στις παραδοσεις της χωρας με τετοια προσηλωση που δεν θα δειτε πουθενα αλλου στη χωρα.

Το Ισαν ειναι η μεγαλυτερη, πολυπληθεστερη και φτωχοτερη περιοχη της Ταιλανδης, που κατοικειται κυριως απο αγροτες, οι οποιοι καλλιεργουν ρυζι, ταπιοκα και βαμβακι. Με τα φυλλα απο τις μουριες τρεφουν τους μεταξοσκωλικες, στη συνεχεια παιρνουν το μεταξι και το υφαινουν σε υφασματα υψηλης ποιοτητας. Η περιοχη καλυπτει εκταση 171.000 τ. χλμ. πανω στο ψαμμιτικο οροπεδιο Κορατ, το οποιο στα βορεια φτανει μεχρι τον ποταμο Μεκονγκ και στα νοτια μεχρι τα ορη Ντονγκρεκ στα συνορα με την Καμποτζη. Ειναι ενα τραχυ μερος με συχνες ξηρασιες αλλα και πλημμυρες, ενω οι κακουχιες και οι στερησεις εχουν αναγκασει πολλους να εγκαταλειψουν τη γη τους και να μετακινηθουν στις πολεις για να βρουν δουλεια.
    Ωστοσο, η Βορειοανατολικη Ταιλανδη κρυβει αφανταστες ομορφιες, ιδιως στα ορεινα εθνικα της παρκα. Στα δαση υπαρχουν μοναστικα ησυχαστηρια, ενω σε πολλα σημεια σωζονται καταλοιπα παλιων πολιτισμων και σε αλλα αναπτυσσονται πολεις γεματες κινηση και ζωντανια. Η απουσια τουρισμου στο Ισαν αποτελει μαλλον προνομιο παρα εμποδιο, ενισχυοντας ακομη περισσοτερο την ακριτικη του εικονα.
    Στα τελη της δεκαετιας του 1950 και με τη βοηθεια των ΗΠΑ κατασκευαστηκε ο Friendship Highway (Αυτοκινητοδρομος της φιλιας) απο την Μπανγκοκ μεχρι το Νονγκ Και, στις οχθες του ποταμου Μεκονγκ και κατα μηκος των συνορων με το Λαος, διευκολυνοντας την προσβαση στην περιοχη. Αργοτερα, κατα τη διαρκεια του πολεμου του Βιετναμ, διοχετευτηκαν τεραστια ποσα στην περιοχη, καθως ο αμερικανικος στρατος αρχισε να φτιαχνει βασεις. Πολεις, οπως η Νακον Ρατσασιμα και η Ουντον Τανι, γνωρισαν πρωτοφανη αναπτυξη απο τη μια μερα στην αλλη. Ο Friendship Highway ειναι η κυριοτερη συγκοινωνιακη αρτηρια στην περιοχη και ακολουθωντας τον θα γνωρισετε τους θησαυρους του Ισαν.
    Οι σπουδαιοτεροι απο αυτους ειναι τα εκπληκτικα μνημεια των Χμερ. Στη Βορειοανατολικη Ταιλανδη εχουν εντοπιστει καταλοιπα των Χμερ σε περοσσοτερα απο 300 σημεια. Αξιζει να επισκεφτειτε το Ισαν, αν μη τι αλλο για να δειτε καποιο απο τα δυο αρτιοτερα δειγματα της τεχνης των Χμερ: το Πρασατ Χιν Πιμαι και το Πρασατ Πανομ Ρουνγκ.
    Ο ποταμος Μεκονγκ, που διερχεται κατα μηκος των συνορων του Ισαν με το Λαος, ειναι ενας επιπλεον λογος. Τα τελευταια χρονια, το Λαος ανοιξε τις πυλες του στον τουρισμο καθιστωντας πλεον δυνατη τη διασχιση του Μεκονγκ σε καποια σημεια, με κυριοτερο τη γεφυρα Φρεντσιπ κοντα στο Νονγκ Και. Στο τελος της εποχης των βροχων τον Οκτωβριο, οι κοινοτητες γιορταζουν τη στενη τους σχεση με τον ποταμο διοργανωνοντας παραδοσιακες λεμβοδρομιες κατα τη διαρκεια μιας σειρας ζωηρων εορτασμων.

ΕΘΝΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΚΑΟ ΓΙΑΙ

Το Καο Γιαι χρονολογειται απο το 1961 και ειναι το παλαιοτερο εθνικο παρκο της Ταιλανδης. Ειναι επισης μια απο τις περιοχες με την πλουσιοτερη βιοποικιλοτητα και τα περισσοτερα αγρια ζωα στη χωρα. Με συνολικη εκταση 2.176 τετρ. χλμ., το παρκο περιλαμβανει τμηματα τεσσαρων επαρχιων κατα μηκος των ανατολικων πλαγιων των ορεων Ντονγκρεκ, στο νοτιοδυτικο ακρο του τεραστιου οροπεδιου Κορατ, που ειναι και το κυριαρχο γεωλογικο γνωρισμα του Ισαν.
    Οπως δηλωνει και το ονομα του (Καο Γιαι σημαινει <<μεγαλο βουνο>>), το παρκο ειναι ουσιαστικα ορεινο και υψωνεται απο το επιπεδο της θαλασσας, στη νοτιοανατολικη του περιμετρο, σε υψομετρο 1.351 μ. στην κορυφη Καο Λαεμ.
    Καποιες απο τις ελαχιστες τιγρεις που απομενουν στην Ταιλανδη κατοικουν στο Καο Γιαι, ειναι ομως πολυ σπανιο να τις δει κανεις.
    Οι εκδρομες με οδηγο ειναι η καλυτερη επιλογη, ιδιως αν θελετε να προχωρησετε ακομα πιο μεσα στο Καο Γιαι, για να δειτε αγρια ζωα απο τα παρατηρητηρια αργα το απογευμα η να ανεβειτε ψηλα στα βουνα. Υπαρχουν γραφεια που οργανωνουν περιηγησεις και διανυκτερευση στο Πακ Τσoνγκ. Σας προτεινουμε την εταιρεια Wildlife Safari (39 Pak Chong Rd).

Πληροφοριες Khao Yai National Park: National Park Division of the Royal Forestry Department, Paholyothin Rd., Bangkhen, Bangkok.

Νακον Ρατσασιμα (Κορατ)

Η Νακον Ρατσασιμα (χαρη συντομιας αποκαλειται Κορατ χανοντας την πρωτη συλλαβη της πρωτης λεξης και τις τρεις τελευταιες της δευτερης) ειναι η ακμαζουσα πυλη του Ισαν. Η επαρχια ειναι διασπαρτη με αρχαια μνημεια των Χμερ, συμπεριλαμβανομενου του διασημοτερου της Ταιλανδης στο Πιμαι, και φημιζεται για τη μεταξουργια της. Το Κορατ ειναι η μεγαλυτερη επαρχια της χωρας, ενω η διαρκως αναπτυσσομενη πρωτευουσα της ειναι η εμπορικη καρδια της περιοχης και ο πρωτος μεγαλος σταθμος στην κυρια οδικη αρτηρια της Βορειοανατολικης Ταιλανδης - τον Friendship Highway (η Highway 2).

Πανω απο μια πλατεια στο κεντρο της πολης, στην πυλη Τσουμπομ του 10ου αιωνα και στα ανακατασκευασμενα τειχη της πολης, δεσποζει το αγαλμα της Κουνγινγκ Μο, γνωστης και ως Ταο Σουραναρι (<<γενναια κυρια>>) η οποια πρωτοστατησε σε μια εξεγερση εναντιον εισβολεων απο το Λαος.
    Ενα πρωτοτυπο καταλοιπο της πιο προσφατης ιστοριας του Κορατ ειναι το VFW Cafe η καφε των βετερανων (167 Poklang Rd).
    Νοτια του μνημειου της Ταο Σουραναρι, στη Ratchadamnoen Road βρισκεται το Εθνικο Μουσειο Μαχα Βιραβονγκ (κλειστα Δευτ.-Τρ.).
    Ειδωλα των Χμερ θα δειτε στο αρχαιοτερο μοναστηρι του Κορατ, Το Βατ Πρα Ναραι Μαχαρατ στην Prachak Road.
    O κεντρικος τοπος λατρειας της πολης ειναι το Βατ Σαλα Λοι.
    Το Πανομ Βαν γυρω στα 20 χλμ. βορειοανατολικα της πολης σιγουρα θα σας εντυπωσιασει.
    Κατα μηκος του Highway 304, βρισκεται το Πακ Τονγκ Τσαι ενα ανθυρο κεντρο μεταξουργιας.

Πληροφοριες: Tourism Authority of Thailand, 2102 2104 Mittaphap Rd., Nakhon Ratchasima.

Πρασατ Χιν Πιμαι

Ο ανακαινισμενος τοπος λατρειας και ναος των Χμερ απο ψαμμιτη Πρασατ Χιν Πιμαι ειναι μια θεαματικη αποκαλυψη του μεγαλειου ενος απο τους σπουδαιοτερους πολιτισμους της Ασιας. Η πολη αυτη καθαυτη βρισκεται στο ταιλανδεζικο ακρο της θρυλικης Βασιλικης Οδου, του μεγαλυτερου δρομου του βασιλειου των Χμερ, που εκτεινονταν σε αποσταση 224 χλμ. απο την πρωτευουσα τους Ανγκορ στην Καμποτζη.

Το μουσειο (κλειστα Δευτ.-Τρ.), ειναι ενα ουσιαστικο κομματι της επισκεψης σας στο Πιμαι.

Πληροφοριες: Ιδιες με Κορατ.
Καταγράφηκε

ΓΕΝΝΗΘΗΚΑ χωρις να θελω
θα ΠΕΘΑΝΩ χωρις να θελω
ΑΦΗΣΤΕ ΜΕ τουλαχιστον
να ζησω οπως θελω
Thailander
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 506



Activity
7.69%
"Ride slower than your guardian angel can fly"


« Απάντηση #1 στις: Σεπτέμβριος 13, 2008, 02:47:39 πμ »
Πάνω « προηγούμενο επόμενο » Κάτω

Σουριν & περιχωρα

Χιλιαδες κοσμου μαζευονται στο Σουριν το τριτο Σαββατοκυριακο του Νοεμβριου για να παρευρεθουν στην παγκοσμιως διασημη Συναντηση Ελεφαντων, κατα την οποια εκατονταδες ελεφαντες κατακλυζουν την πολη σ' ενα φεστιβαλ διασκεδασης και παιχνιδιου. Μπορει στην ουσια το φεστιβαλ αυτο να εβαλε το Σουριν στο χαρτη, ομως ολοκληρη η επαρχια, που βρισκεται στα συνορα με την Καμποτζη, αξιζει μια επισκεψη, χαρη στα σπουδαια μνημεια των Χμερ, καθως και τις ανθυρες βιομηχανιες καλαθοπλεκτικης και μεταξιου που διαθετει.

Καποιοι απο τους ελεφαντες εχουν εκπαιδευτει για το σοου στο Χωριο Ελεφαντων Τα Κλανγκ, 58 χλμ. βορειοανατολικα της πολης Σουριν.
    Στο Καβαο Σιναριν, ανατολικα της πολης απο τον Highway 226, και στο Μπαν Τσανρον νοτιοανατολικα απο τον Highway 2071, παραγονται υψηλης ποιοτητας μεταξωτα υφασματα με παραδοσιακες μεθοδους υφανσης στο χερι. Λιγο πιο εξω απο τον Highway 226, 12 χλμ. ανατολικα του Σουριν, βρισκεται το Μπουτομ Μπασκετ Βιλατζ (χωριο καλαθιων), οπου οι κατοικοι πλεκουν καλαθια, τα διακοσμουν και τα πουλανε στους επισκεπτες σε πολυ χαμηλες τιμες.
    Το Τα Μουαν Τομ, ακριβως πανω στα συνορα με την Καμποτζη, ειναι ο μεγαλυτερος και αρχαιοτερος απο τους τρεις ναους και χρονολογειται απο τη βασιλεια του Ουνταγιαντιτιαβαρμαν Β.
    Το Τα Μουαν Τοτς, ενας ναος νοσοκομειου (arogayasala) και το Τα Μουαν, ενας ξενωνας (dharmasala), χτιστηκαν εναν αιωνα αργοτερα απο τον Τζαγιαβαρμαν Ζ, η βουδιστικη πιστη του οποιου υπαγορευε τη μαζικη εκτελεση δημοσιων εργων σε ολη την αυτοκρατορια.

Απειλουμενοι ελεφαντες

Στις αρχες του 20ου αιωνα, η Ταιλανδη φιλοξενουσε γυρω στους 100.000 ελεφαντες. Σημερα εχουν μεινει λιγοτεροι απο 5.000. Οι μισοι απο αυτους ειναι εξημερωμενοι, ενω οι υπολοιποι βρισκουν καταφυγιο μεσα στα εθνικα παρκα. Η μειωση του αριθμου τους οφειλεται στην απωλεια του φυσικου τους περιβαλλοντος, στο κυνηγι και τη λαθροθηρια. Το 1989 απαγορευτηκε η αποψιλωση στην Ταιλανδη, οποτε οι ελεφαντες, που χρησιμοποιουνταν εδω και αιωνες για να μεταφερουν κορμους στα δαση, δεν χρειαζονταν πια. Πολλοι ιδιοκτητες στραφηκαν στην τουριστικη εκμεταλλευση των ζωων, στηνοντας κεντρα για σαφαρι ελεφαντων και σοου, ενω αλλοι κατεφυγαν με τα ζωα τους στην Μπανγκοκ για να ζητιανεψουν. Ο τουρισμος ειναι μια διεξοδος για τη διατηρηση του αριθμου των ελεφαντων, μεχρις οτου οι αρμοδιοι παρουν στα σοβαρα την προσπαθεια διαφυλαξης του ειδους. Οι περισσοτεροι ιδιοκτητες ελεφαντων φερονται καλα στα ζωα, ενω η μεγαλη ζητηση που εχουν στην τουριστικη βιομηχανια τους παρεχει καποια προστασια - κατι που ελειπε στο παρελθον.

Πρασατ Πανομ Ρουνγκ

Δεκαεξι χρονια αναστηλωσης, απο το 1972 εως το 1988, μεταμορφωσαν το Πρασατ Πανομ Ρουνγκ στο πιο εντυπωσιακο μνημειο των Χμερ στην Ταιλανδη. Το επιβλητικο prang του υψωνεται απο τον κωνο ενος σβησμενου ηφαιστειου, σε υψος 381 μ. απο το επιπεδο της θαλασσας, με πανοραμικη θεα στις επιπεδες αγροτικες εκτασεις, μεχρι τα ορη Ντονγκρεκ και τα συνορα με την Καμποτζη στα νοτια. Η υπερυψωμενη θεση του παραπεμπει στην ινδουιστικη κοσμολογια, συμβολιζοντας την κατοικια του θεου Σιβα στο ορος Μερου.

Το Πρασατ Πανομ Ρουνγκ ειναι ενας πραγματικος θησαυρος πετρινων αναγλυφων παραστασεων εξαιρετικης λεπτομεριας.
    Πρωτος σημαντικος σταθμος ειναι η Αιθουσα του Λευκου Ελεφαντα, καθως θα κατεβαινετε την πλαγια απο το κεντρο ενημερωσης επισκεπτων προς την πρωτη σταυροειδη βεραντα.

Υπερθυρο Ναρα

Το υπερθυρο Ναρα εξαφανιστηκε απο το Πανομ Ρουνγκ καπου μεταξυ 1961 και 1965 και κατεληξε στο Ινστιτουτο Τεχνης του Σικαγο. Σχετικες ερευνες ανακαλυψαν οτι το ειχε δωρισει ο Αμερικανος ευεργετης των τεχνων Τζειμς Αλσντορφ. Το Δεκεμβριο του 1988, εξι μηνες μετα την ολοκληρωση της αναστηλωσης του Πανομ Ρουνγκ και μετα τις εντονες διαμαρτυριες της ταιλανδεζικης κυβερνισης και πολλων αλλων, το Ινστιτουτο Αλσντορφ αποφασισε να το επιστρεψει εναντι 250.000 δολαριων. Εκεινη την εποχη το ταιλανδεζικο ροκ συγκροτημα Carabao σημειωσε μεγαλη επιτυχια μ' ενα τραγουδι διαμαρτυριας που περιειχε το στιχο: <<Παρτε πισω τον Μαικλ Τζακσον σας και δωστε μας το Πρα Ναραι μας>>. Διαφορες φημες λενε οτι εξι απο τους επτα Ταιλανδους που ειχαν αναμειξη στην κλοπη βρηκαν <<αφυσικο>> θανατο.

Ουμπον Ρατσατανι

Η Ουμπον Ρατσατανι ειναι μια απο τις πολλες πολεις της Βορειοανατολικης Ταιλανδης που αναπτυχθηκε κυριως λογω της παρουσιας των αμερικανικων στρατευματων την εποχη του πολεμου του Βιετναμ. Βρισκεται στο ανατολικο ακρο του Ισαν, κοντα στη συμβολη των δυο μεγαλων ποταμων Τσι και Μουν, που συνεχιζουν ανατολικα για 48 χλμ. ακομα μεχρι τον ποταμο Μεκονγκ και τα συνορα με το Λαος. Αποκαλειται και πυλη του <<Σμαραγδενιου Τριγωνου>>, μια ονομασια-μαγνητης για τους τουριστες, που παραπεμπει στα αφθονα δαση της περιοχης και στα συνορα της με το Λαος απο τη μια πλευρα και την Καμποτζη απο την αλλη.

Το Εθνικο Μουσειο της Ουμπον (Kheuan Thani Rd., κλειστα Δευτ.-Τρ.) ειναι αφιερωμενο στην ιστορια της.
    Το πιο εντυπωσιακο συγκροτημα ναων της Ουμπον ειναι το Βατ Σουπαταναραμ Βοραβιχαν στις οχθες του ποταμου Μουν.
    Μετα απο τη γεφυρα της Upparat Road και γυρω στα 15 χλμ. νοτιοδυτικα απο τον Highway 2193 βρισκεται το Βατ Πα Νανατσατ Μπενγκ Ραι (<<ναος του διεθνους δασους>>), ενα απο τα πιο παραξενα στην οψη Βατ, κρυμμενο μεσα στο πυκνο δασος της επαρχιας Ουμπον.

Πληροφοριες: Tourism Authority of Thailand, 264/1 Kuang Thani Rd., Ubon Ratchathani.

Τατ Πανομ

Το 1975 κατερρευσε το μεγαλο Chedi του Βατ Πρα Τατ Πανομ υστερα απο τεσσερις μερες καταρρακτωδους βροχης. Οι τοπικες αρχες κινητοποιηθηκαν αμεσως, καθως το συγκεκριμενο συμβολο, ενα απο τα ιεροτερα στο Ισαν, ηταν πολυ σπουδαιο για να παραμεινει σωρος ερειπιων. Με τη βοηθεια της Υπηρεσιας Καλων Τεχνων της Ταιλανδης η ανακατασκευη του τσεντι ολοκληρωθηκε το 1979 κι ετσι οι προσκυνητες συρρεουν και παλι στη μικρη κωμοπολη Τατ Πανομ, στις οχθες του ποταμου Μεκονγκ.
  Στο χωριο Ρενου Πανομ, σε αποσταση 16 χλμ., το οποιο φημιζεται για την παραγωγη βαμβακιου και μεταξιου, υπαρχει και μια μικροτερη εκδοχη του Βατ Πρα Τατ Πανομ.

Πληροφοριες: Tourism Authority of Thailand, 184/1 Sunthon Wichit Rd., Nakhon Phanom.

Νακον Πανομ

Το πιο πανοραμικο σημειο του ποταμου Μεκονγκ ειναι κατα μηκος μιας αλεας στις οχθες του στην πολη Νακον Πανομ. Εκει το βλεμμα περνα τον πολυσυχναστο ποταμο και φτανει μεχρι τα αποκρημνα βουνα, τυλιγμενα σε μια γαλαζια ομιχλη, που υψωνονται πισω απο τη μικρη πολη Τα Καεκ του Λαος. Απο την αεροπορικη βαση της Νακον Πανομ ξεκινησαν πολλες αμερικανικες στρατιωτικες αποστολες διασωσης και αναγνωρισης στον πολεμο του Βιετναμ, ομως σημερα τιποτα δεν αλλοιωνει τον οικειο και ηρεμο χαρακτηρα της πολης.

Τα παραποταμια εστιατορια και καφε της Νακον Πανομ στη Sunthon Wichit Road, που βρισκονται κοντα στον πυργο του ρολογιου και στην κυριως αποβαθρα, ειναι ενα πολυ καλο σημειο για να δοκιμασετε το δημοφιλεστερο ψαρι του ποταμου, το γιγαντιο γατοψαρο του Μεκονγκ η pla buk (που σημαινει μεγαλο και δυνατο ψαρι). Ειναι το μεγαλυτερο του ειδους του στον κοσμο, φτανει σε μηκος τα 3 μ. και ζυγιζει 300 κιλα. Το New Suan Mai (271 Sunthon Wichit Rd.) ειναι ενα απο τα καλυτερα μερη για να δοκιμασει κανεις αυτη την ντοπια σπεσιαλιτε.
    Μπορειτε επισης να επισκεφτειτε την πολη Τα Καεκ στο Λαος, ακριβως στην απεναντι οχθη του ποταμου. Οι τουριστικοι πρακτορες της Νακον Πανομ μπορουν να σας βγαλουν βιζα για το Λαος μεσα σε λιγες ωρες η το πολυ μια μερα. Υπολογιστε περιπου 60 ευρω για τη βιζα και λιγοτερο απο 1,20 ευρω για το φεριμποτ.

Πληροφοριες: Ιδιες με Τατ Πανομ. 
Καταγράφηκε

ΓΕΝΝΗΘΗΚΑ χωρις να θελω
θα ΠΕΘΑΝΩ χωρις να θελω
ΑΦΗΣΤΕ ΜΕ τουλαχιστον
να ζησω οπως θελω
Thailander
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 506



Activity
7.69%
"Ride slower than your guardian angel can fly"


« Απάντηση #2 στις: Σεπτέμβριος 14, 2008, 03:03:00 πμ »
Πάνω « προηγούμενο επόμενο » Κάτω

Ουντον Τανι

Η μεγαλη αεροπορικη βαση που εστησαν οι Αμερικανοι γυρω στα 1960-1970 ηταν το εναυσμα για την αναπτυξη της Ουντον Τανι (κατι που ισχυει για πολλες πολεις της Βορειοανατολικης Ταιλανδης). Η βαση, που βρισκοταν στα περιχωρα της πολης, περασε στον ελεγχο των ταιλανδεζικων αρχων το 1976 και σημερα στεγαζει το πολιτικο αεροδρομιο της επαρχιας, καθως και εγκαταστασεις της Βασιλικης Αεροποριας της Ταιλανδης.

Η αμερικανικη επιρροη ειναι ακομα ορατη, αν και τωρα σε μικροτερο βαθμο. Πολλοι Αμερικανοι, κυριως βετερανοι και διπλωματες, εγκατασταθηκαν στην Ουντον Τανι μολις συνταξιοδοτηθηκαν. Ετσι, στην πολη υπαρχει προξενιο των ΗΠΑ (35/6 Suphakit Janya Rd.), μια Ενωση Βετερανων Ξενων Πολεμων και ενας τεραστιος ραδιοφωνικος αναμεταδοτης του Voice of America που εκπεμπει ειδησεις, σχολια και μουσικη σε ολη την Ασια. Η πολη διαθετει επισης ολες τις ανεσεις ενος συγχρονου αστικου κεντρου, οπως κινηματογραφους, εστιατορια και εμπορικα κεντρα.
    Περιπου 50 χλμ. ανατολικα της Ουντον Τανι βρισκεται ο αρχαιολογικος χωρος του Μπαν Τσιανγκ. Το Ιστορικο Μουσειο του Μπαν Τσιανγκ, κοντα στις ανασκαφες, φιλοξενει μια εκτεταμενη συλλογη αρχαιοτητων.
    Βορειοδυτικα της Ουντον Τανι, σε αποσταση 64 χλμ., περιτεχνα βουδιστικα ιερα υψωνονται μεσα και γυρω απο τους παραξενους βραχωδεις σχηματισμους που ξεπεταγονται στους προποδες απο ψαμμιτη του Ιστορικου Παρκου Που Πραμπατ.

Πληροφοριες: 16/5 Mukmontri Rd., Udon Thani.

Νονγκ Και

Η καταπρασινη Νονγκ Και απλωνεται στις οχθες του ποταμου Μεκονγκ. Χαρη στη μικρη αποσταση που τη χωριζει απο την πρωτευουσα του Λαος Βιεντιανε, η πολη χαρακτηριζεται απο γαλλολαοτινη αρχιτεκτονικη, καθως και απο μια καθαρα γαλλικη γαστρονομικη προσεγγιση. Καποια απο τα αρτοποιεια της πολης πουλανε μπακετες, κρουασαν και αλλα γλυκα γαλλικου τυπου, ενω τα εστιατορια σερβιρουν τον παχυρρευστο, δυνατο καφε του Λαος.

    Ενα πολυ ευχαριστο μερος για να απολαυσει κανεις τη γραφικη ατμοσφαιρα του ποταμου ειναι τα εστιατορια με τα ξυλινα δαπεδα πανω απο το νερο στη Rimkhong Road.
    Ενα πλωτο εστιατοριο περναει διπλα απο το Πρα Τατ Νονγκ Και, ενα τσεντι, το οποιο επι 150 χρονια υποχωρουσε, μεχρι που κατερρευσε μεσα στο Μεκονγκ.
    Ανατολικα της υπηρεσιας αλλοδαπων και του τελωνειου, στο ακρο της Rimkhong Road, στηνεται καθε μερα μια αγορα χειροτεχνηματων απο το Λαος και το Ισαν, καθως και με σουβενιρ, φτηνα ρουχα, φτηνες ηλεκτρικες συσκευες και σκευη κουζινας.
    Το Βατ Πο Τσαι βρισκεται μετα το σταθμο λεωφορειων, στην Prajak Road στην ανατολικη πλευρα της πολης.
    Η μεγαλυτερη ατραξιον της Νονγκ Και ειναι το αλλοκοτο στην οψη Βατ Καεκ, που ονομαζεται και Σαλα Καου Κου, 5 χλμ. νοτιοανατολικα κατα μηκος του Highway 212.

Πληροφοριες: Ιδιες με Ουντον Τανι.

Η κοιλαδα του ποταμου Μεκονγκ

Μπορει η Ταιλανδη να εφαπτεται μονο με τη μια οχθη του Μεκονγκ, ομως εστω κι αυτο αξιζει οταν προκειται για το 12ο μεγαλυτερο σε μηκος ποταμο του κοσμου. Η Βορειοανατολικη Ταιλανδη ειναι το πιο βολικο μερος για να δει κανεις ενα μερος του Μεκονγκ, ο οποιος εκτεινεται συνολικα σε μηκος 4.200 χλμ., απο το Θιβετ μεχρι το πολλαπλο δελτα του στη Θαλασσα της Νοτιας Κινας, στο νοτιοτερο ακρο του Βιετναμ.

Ο ποταμος συναντα τα ταιλανδεζικα συνορα στο ησυχο Τσιανγκ Καν, 48 χλμ. βορεια του Λοει.
    Γυρω στα 5 χλμ. πιο κατω περνανε τα ορμητικα ρευματα Καενγκ Κουτ Κου, που μπορειτε να δειτε απο τις υπερυψωμενες πλατφορμες πανω απο το ποταμι. Το Πακ Τσομ, ακομη πιο κατω, ειναι ενα χωριο που συμπυκνωνει την επαρχιακη γοητεια των παραποταμιων κοινοτητων του Ισαν. Μια σαφης ενδειξη της ασταθους σχεσης που ειχαν καποτε οι γειτονες χωρες υπαρχει στο κλειστο σημερα Στρατοπεδο Προσφυγων Μπαν Βιναι.
    Ο Highway 2186 συνεχιζει κατα μηκος της οχθης του Μεκονγκ μεχρι το Σι Τσιανγκμαι, που οι μεταναστες απο το Λαος και το Βιετναμ μετετρεψαν σε κορυφαιο παραγωγικο και εξαγωγικο κεντρο πιτων για σπρινγκ ρολ. Ακομα πιο νοτια, παντα κατα μηκος του ποταμου, η σπουδαια εμπορικη κωμοπολη Τα Μπο αποδεικνυει τι μπορει να προσφερουν οι πλουσιες και γονιμες κοιλαδες που βρεχονται απο τον Μεκονγκ.
    Μετα τη Νακον Πανομ και το ιερο τσεντι Τατ Πανομ, σας περιμενουν ακομα ομορφοτερα τοπια στο Μουκνταχαν, την τελευταια σημαντικου μεγεθους ταιλανδεζικη πολη στις οχθες του Μεκονγκ.
    Κοντα στο χωριο Μπαν Να Καμ Νοι, 16 χλμ. μετα, βρισκεται το Εθνικο Παρκο Μουκνταχαν, μια εκταση 52 τετρ. χλμ. σπαρμενη με παραξενους βραχωδης σχηματισμους και προιστορικες βραχογραφιες μεσα σε σπηλιες.
    Στο χωριο Κονγκ Τσιαμ, βρισκεται η τοποθεσια Μαε Ναμ Σονγκ Σι (<<διχρωμος ποταμος>>) οπου τα σχετικα διαυγη νερα του Μουν ενωνονται με τα λασπωδη του Μεκονγκ. Εκει κοντα υψωνεται ο κατακορυφος βραχος Πα Ταεμ με βραχογραφιες αβεβαιης προελευσης, που απεικονιζουν ψαρια, ελεφαντες και βουβαλους, ηλικιας γυρω στα 2.000 με 3.000 χρονια.
    Στο ακρο της γεφυρας Φρεντσιπ υπαρχουν ταξι με καθορισμενο κοστος διαδρομης για την πρωτευουσα Βιεντιανε, που βρισκεται 32 χλμ. ανατολικα.

Πληροφοριες: Ιδιες με Ουντον Τανι και Νακον Πανομ.

Εθνικα Παρκα του Λοει

Στο παρελθον μεταθεση στο Λοει, στο βορειοανατολικο ακρο της χωρας κοντα στα λαοτιανα συνορα, αντιστοιχουσε κατα καποιο τροπο με εξορια στη Σιβηρια. Για τους δημοσιους υπαλληλους που διοριζονταν εκει σημαινε απομονωση, αφιλοξενη γη, καταξερα καλοκαιρια, παγερους χειμωνες, ελαχιστα υλικα αγαθα και ταραχες απο κομμουνιστες ανταρτες, ενω ηταν μια σαφης ενδειξη του οτι η καριερα τους επνεε τα λοισθια. Σημερα η επαρχια με τα αποκρημνα βουνα και τις εφορες κοιλαδες στο δυτικο ακρο του οροπεδιου Κορατ φημιζεται για την ομορφια των ορεινων εθνικων της παρκων.

Τα κυριοτερα εθνικα παρκα της περιοχης αυτης ειναι:
- Εθνικο Παρκο Που Κραντουνγκ
- Εθνικο Παρκο Που Λουανγκ
- Εθνικο Παρκο Που Ρουα

Πληροφοριες: National Park Division of the Royal Forestry Department, Paholyothin Rd., Bangkhen, Bangkok.

Κον Καεν

Η Κον Καεν, η τεταρτη μεγαλυτερη πολη της Ταιλανδης, ειναι το προπυργιο του Ισαν για οσους ερχονται απο τη Βορεια Ταιλανδη. Επιπλεον, ειναι το σταυροδρομι των δυο σημαντικοτερων δρομων του Ισαν, του Friendship Highway (Highway 2) και του Highway 12. Αν σε αυτα προσθεσετε το συγχρονο αεροδρομιο και το σιδηροδρομικο σταθμο της γραμμης Μπανγκοκ-Νονγκ Και, εχετε μπροστα σας μια πολη που μπορει να αποτελεσει ιδανικη βαση για τις εξορμησεις σας στη Βορειοανατολικη Ταιλανδη, ενω διατηρει παραλληλα το γαληνιο προσωπο του αγροτικου Ισαν.

Η Κον Καεν δεν ειναι βαρετο μερος να μεινει κανεις, ομως εκτος απο τις γνωστες ψυχαγωγικες δραστηριοτητες μιας συγχρονης ταιλανδεζικης πολης, τις βολτες με καραβακι και το πικνικ στην τεραστια λιμνη Καεν Νακον στα περιχωρα της, δεν διαθετει μεγαλη ποικιλια αξιοθεατων.
    Εξαιρεση αποτελει το πολυ προσεγμενο Εθνικο Μουσειο της Κον Καεν (Lungsun Rachakhan Rd.).
    To Τσοναμποτ (57 χλμ. ΝΔ της Κον Καεν απο τον Ηwy 229) ειναι γνωστο σε ολη τη χωρα για τα βαμβακερα και μεταξωτα υφασματα mutmee.

Πληροφοριες: 15/5 Prachasamoson Rd., Khon Kaen.   
Καταγράφηκε

ΓΕΝΝΗΘΗΚΑ χωρις να θελω
θα ΠΕΘΑΝΩ χωρις να θελω
ΑΦΗΣΤΕ ΜΕ τουλαχιστον
να ζησω οπως θελω
thai.gr
   

 Καταγράφηκε
Σελίδες: [1]   Πάνω
  Εκτύπωση  
 
Μεταπήδηση σε:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
TinyPortal v0.9.8 © Bloc
Hosted by Datahost
Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!